Sunday 15 May 2011

Selamat Hari Guru


     Setiap orang pernah diajar oleh insan yang bernama guru a.k.a cikgu. Dari kecil sampai besar kita didik oleh guru supaya menjadi insan yang baik dan berguna pada masa hadapan.Aku di sekolah dulu boleh di katakan  budak yang agak baik di sebabkan aku jarang melanggar peraturan sekolah dan baik dengan guru aku. Walaupun aku baik tp aku masih ingat peristiwa dirotan oleh guru, rambut kena potong kerana terlalu panjang, berdiri luar kelas sbb xsiap kerja sekolah, ponteng sekolah dan sebagainya. Perkara ini akan menjadi nostalgia untuk aku smpi ke hari ini dan menjadi kenangan semasa membesar untuk  menjadi insan yang di harapkan oleh guru. Aksi kejar-mengejar antara guru dan pelajar yang ponteng juga aku slalu lihat (tp bukan aku k). Guru-guru biasanya akan lebih mengingati para pelajar yang selalu menimbulkan kesalahan tapi xdilupakan juga kepada pelajar yang sentiasa mendapat akademik terbaik ( ini pon bukan aku da....)
     First of all aku nk tribute ucapan selamat hari guru buat ayahku yang merupakan warga pendidik juga,xlupe kepada guru-guru yang pernah mengajarku dari kecil hingga aku di universiti sekarang.Nie list antara cikgu yang aku ingt,sori klau xtermasuk sbb luper da nama2 cikgu aku,walau apa pun "Selamat Hari Guru di Ucapkan" dan Terima kasih kerana mendidik aku). tq

(cikgu ismail, cikgu midah, cikgu,zaimah, cikgu tengku maziah, cikgu tarmizi, cikgu rohani, cikgu kamalul, cikgu pa, cikgu maziah, ustazah zainab, cikgu kasmawati,cikgu fazliyaton,cikgu othman,cikgu midah, ustaz azmi, cikgu  nooriah, cikgu salwani, ustaz razi dan lain-lain) (aku da lupe nama2 cikgu aku daaaa)

No comments:

Post a Comment